Білім беру саласы: Таным

Оқу іс әрекеті:Қоршаған ортамен таныстыру

Тақырыбы: «Табиғатты алайық»

Мақсаты:  Балаларға табиғат,тіршілік,қоршаған орта арасында байланыс жайлы түсініктерін қалыптастыру,балаларға өлі жзәне тірі табиғат жөнінде мағлұмат беру,зерттеу арқылы ауаның қаситеттерімен таныстыру,оны дәлелдей білуге үйрету.Балалардың ойлау қабілеттерін дамыту. Табиғатқа сүйіспеншілікпен қарауға,оны қадірлей білу және қамқорлық жасай білуге үйрету.

Әдіс тәсілдер: Воскобович технологисы, көрсету,түсіндіру,ойын,зерттеу.

Көрнекі құралдар: табиғат туралы слаид,суреттер,интерактивті тақта,коврограф,ойынға қажетті карточкалар.

Биллингвальды компонент: табиғат природа.

Іс әрекет кезеңі

Тәрбиешінің іс әрекеті

Балалардың іс әрекеті

Мотивацилық қозғаушы кезең

Амандасу.

Біз қандаймыз қандаймыз,

Шұғылалы таңдаймыз.

Күлімдеген күндейміз,

Ренжуді біз білмейміз.

Қуанамын мен де,

Қуанасын сен де.

Қуанайық достарым,

Арайлап атқан күнге!!!

Жақсы балалар, бүгінгі күніміз сәтті өтсін!!Орындарына отыруларыңды сұраймын.

Балалар өлең шұмақтарын оқиды.

Орындарына отырады

Ұйымдастырушылық

Ізденіс

Балалар,сабақты бастамас бұрын мен сендерге жұмбақ жасырғым келіп тұр,ал сендер оның шешімін тауып көріңдер!

Бір жерінде ыстық

Бір жерінде суық

Бір жерінде күн

Бір жерінде түн. Ол не? Қалай ойлайсыңдар!?

Дұрыс айтасыңдар,бұл жер шары.Ал жер шарында кімдер тұрады,нелер мекендейді,не өседі???

Адамдар,жан жануарлар,өсімдіктер,жәндіктер бұнын барлығын бір сөзбен қалай айтамыз?? Табиғат дұрыс айтасыңдар.Сонымен бүгінгі біздің тақырыбымыз «Табиғатты аялайық»

Табиғат ол бізді қоршаған орта,әрқайсымыздың өз үйіміз бар ия балалар,?!!Бірақ бұрын адамның бір ,ғана үйі болған ол «Табиғат» (интерактив.тақтаға назар аудару) ол кезде адам үй салу білмеген,үңгір (пещера) оларға пана болған.Жануарларды аулап,өсімдіктерді жинап азық қылды.Уақыт өте келе адам көбіне үйренді,қазір үй салып өз үйлерімізде тұрып жатырмыз.Бірақ, балалар табиғат бәріміздің үйіміз болып қала береді.Оны естеріңнен шығармаңдар!!

Ал қазір балалар экранға тағыда назар аударайық.Қараңдаршы мына табиғат қандай халсыз түрде бейнеленгенін!!

Дауыс естіледі: Сәлеметсіңдер ме мейірімді балалар,Мен Жер Анамын!! (Интерактив.тақтадан дауыс шығады)

Тәрбиеші: Жер Ана ?? сіз бізбен сөйлесіп тұрсыз ба??

Жер Ана: Иә,мен  сендерді әрдайым тыңдап жүрем,сендерден мені тыңдағандарыңды сұраймын! Мен қиын жағдайдамын.Адамның барлық істеп жатқан жамандықтарын түзете алмай жатырмын.Мен бұрынғыдай көлдерді,ауаны, тазалай алмайтын хәлге жеттім.Өлген жануарлар мен құстарды құтқара алмаймын.Сендер ғана маған көмектесе аласыңдар.Менің қиыншылықтарымның себебін ашып,құтқару жолын таба алатын сендерсіңдер!! Менің күшім әлсіреп барады......... (дауысы әрең естіледі)

Тәрбиеші: Не боп қалды? Жер Ана неге үндемей қалды? Расында да оның жағдайы нашар болғасын,күші әлсіреп кеткен ғой!!

Сондықтан балалар біз тезірек әрекет етуіміз керек.Ал сендер табиғатты жақсы көретіңдеріңді білемін! Сондықтан әрекетке көшейік!!!

Қалай ойлайсыңдар адам табиғатқа қандай қауып тудырады??

(Сурет бойынша әңгіме)

Үлкен рахмет балалар,сендер табиғаттың қаншалықты маңызды екенің көрсетіңдер.Сондықтан табиғатты қаншалықты құрметтегендеріңді тақпақ арқылы жеткізейік.

Арсен:

Бұтақтарды сыңдырмай

Тазалықты сақтаймыз

Гүл өсіріп су құйып

Табиғатты қорғаймыз.

О. Райымбек:

От та суда ауа да

Жан жануар барлығы

Орман теңіз тауларда

Табиғаттың байлығы

Мөлдір:

Табиғат  егіз адаммен

Ұқсастық табам содан мен

Мәңгілік болсын егіздер

Жер ана,көк теңіздер.

Рахмет балалар!

Балалар,табиғат екіге бөлінеді.Ол өлі және тірі табиғат.Кәне Айша, өлі табиғат жайлы білетіңді айтып бер. Енді Дархан тірі табиғат жайлы айтып береді.

Ендеше ойын арқылы оны бекітіп көрейік.

Ойын: «таңдап алда,атын ата»

Табиғат асындағы ағаштар,әсем гүлдер, тіпті бөлмеміздегі гүлдер де ауадағы шаңды жұтып,бізге таза ауа жіберіп отырады.Демек өсімдіктерге қамқор болуымыз керек.

Балалар сендер ғалымдар кім екенің білесіңдер ме??

Сендер де олар сиқты тәжірибе жасағыларын келе ме??Ендеше бүгін аз уақытқа ған кішкентай ғалымдарға айналып көрейік.Жақсы ма?? Эники ,бэники ,рики, таки,бум...Хлопок мызыка превращении.

Ал енді мен сендерді ауамен тәжірибе жасауға зертханаға шақырамын.

(Үстел үстінде айна,мешочки,су құйылған стакандар түтікшелерімен,белгілер)

Опыт с зеркалом -Айнамен зерттеу

опыт с трубочками –түтікшемен зерттеу

Опыт с мешочками-сұлдыр қағазбен зерттеу

Кәнеки балалар,терең тыныс аламыз да ауаны айнаға үрлеп шығарайық.Не көрдіңдер айнада,бу дұрыс демек ауа бар екен. Ауа біздің ішімізде бар.Сондықтан оны мына белгімен белгілеп қойық.

Келесі тәжірибе жасайық. Мына стакандарды қолымызға аламыз да түтікшеге үрлейміз.Не көріп тұрмыз? Су бетінде не бар ?көпіршіктер пайда болды.Оны да беглейміз.

Ауа қайдан келеді? Кәне оңға солға қараңдаршы,көздеріңді жұмыңдар,ашыңдар,көріп тұрсіңдар ма ауаны? Жоқ. Демек ауа көзге көрінбейді,сондықтан мына белгімен белгілейміз.

Егер ауаны көрмесек,оны ұстап көруге болатын шығар?.)Хлопками ловлю) Көреміз бе,?алдарыңда жатқан целофан мешочектарды ашып ауаны ұстап көрейік.Демек  ауаны ұстауға болады.Оны да белгілейміз

Ал енді иіскеп көрейік,пакетті ашыңдар иіскендер бар иісі? Жоқ .Оны да белгілейміз.Дәмі бар шығар мүмкін балалар,көрейік дәмін.Оны да белгілейміз.

Балалар рахмет сендерге нағыз ғалым бодыңдар!!!

Балалар қараңдаршы экранға сендерді қоян шақырып жатыр,орнымызға барып бір сергіп алайық.

Сергіту сәті: «На полянке зайцы танцевали»

Ал енді келесі әрекетке көшетін болсақ бір ойын ойнаймыз «Тыйм салу белгісі» деп аталады.

Табиғатта жүргенде қандай ережелерді сақтауымыз керек.??

Жақсы балалар,нағыз табиғатты қорғайтын жансыңдар!!

Табиғат туралы мақал- мәтелдер білетін балаларды тыңдайық.

Айша:

Табиғат жер байлығы,батырлар ел байлығы.

Әбілмансұр:

Ағаш тамырымен мықты,адам дос жарымен мықты

Аружан:

Құстың ұсын бұзба.

Айзере:

Жалғыз ағашты жұлма.

Інжу:

Көкті жұлма.

Келесі  әрекет: «Патруль юнных  экологов» картинки ситуации нарушени экологии.

Балалар сендер табиғат жерімізді таза,көрікті көргілерің келе ме ? ендеше мына дайын суреттер арқылы өз қолымыздан табиғатты тазартып,әсемдеп суреттеп көрейік.

Коврографқа дайын табиғатқа байланысты суреттерді жапсырамыз.

Сол сәтте экранда әдемі,көңілді табиғаттын суреті шығады.Гиф.

 Мұқият тыңдайды

 

 

Жер шары

 

Адамдар тұрады,жануарлар мекендейді,өсімдіктер өседі.

Табиғат деп айтамыз.

 

 

Балалардың назарлары интерактивтітақтада

 

 

 

 

Мұқият тыңдайды

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Балалардың жауаптары

 

 

 

Тірі табиғатқа-өсімдіктер,жәндіктер,адамдар,жануарлар жатады,өйткені олар дем алады,тыныс алады.Өлі табиғатқа-құм,тас,күн,су жатады,өткені олар өспейді,дем алмайды.

 

Ойынға қатысады

 

 

 

 

 

Иә.

 

 

 

 

 

 

Бу көрдік

 

Көпіршіктер пайда болды

 

 

 

 

 

Жоқ

Балалар белгілейді тақтада

 

Тәжірибе жасайды,да белгілейді.

Иісі жоқ.

Дәмі де жоқ.

 

 

 

Ойынға қатысады.

Мақал мәтелдерді айтады.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рефлексивті түзетушілік

Дауыс: Жер Ана: Рахмет балалар,сендерге өте ризамын,табиғатты қорғайтын нағыз азаматсыңдар!!!Жас эколог атауына лайықтысыңдар!!

Тәрбиеші: Көрдіңдер ме балалар Жер ана қаншалықты сендерге риза болғанына?қалай ойлайсыңдар неліктен ол сендерге риза??Қалай көмектестіңдер? Табиғатта  жүргенде қандай ережелерді сақтауымыз керек?

Дұрыс айтасыңдар,ендеше мен сендерге Жер Ананың атынан мына «жас эколог» медальонын табыс етемін. Рахмет сендерге!!!

 

Күтілетін нәтиже:

Біледі: Өлі және тірі табиғатты ажыратуды.

Үйренеді: Табиғатты аялауға, қамқорлықпен қарауға.

Меңгереді:зерттеу,тәжірибе жасауды.

 

«Күншуақ» бөбекжай бақшасы

  

Табиғатты аялайық 

Білім беру саласы: Таным

Ашық оқу іс әрекеті:Қоршаған ортамен таныстыру

 

«Балдырған» ортаңғы тобы

Тәрбиеші: Абишева Нургуль Багдатовна.